ZÁVADY LETADEL

Po každém letu vyplňují piloti formulář, který se jmenuje "Grip", neboli stránka a tam napíšou všechny technické problémy a závady na letadle, které zpozorovali během letu a které je potřeba opravit. Mechanici si to přečtou, zjednají nápravu a pak do formuláře napíší co a jak bylo opraveno. Mají zcela zvláštní humor. Letecká společnost Quantas vydala knihu, ve které nejlepší chuťovky zveřejnila. Je tam vždy zapsán problém a řešení.

Pilot: Levá vnitřní pneumatika hlavního podvozku by skoro chtěla vyměnit.
Mechanik: Levá vnitřní pneumatika hlavního podvozku byla skoro vyměněna.

P: Zkušební let probíhal OK, automatické přistání velmi tvrdé.
M: Toto letadlo není vybaveno automatickým přistáváním.

P: U vrtule č. 2 prosakuje kapalina.
M: Prosakováni kapaliny u vrtule č. 2 normální. Nefunguje prosakování u vrtulí č. 1, 3 a 4.

P: V pilotní kabině je něco uvolněné.
M: V pilotní kabině jsme něco utáhli.

P: Prokazatelně unika kapalina z převodovky pravého podvozku.
M: Důkazy odstraněny.

P: DME je nastaveno na neuvěřitelně vysokou hlasitost.
M: Hlasitost nastavena na uvěřitelnou hodnotu.

P: Mrtvý hmyz na předním skle.
M: Objednán živý hmyz.

P: Je-li autopilot nastaven na udržování výšky, letoun klesá rychlostí 70 m/s.
M: Na zemi se závadu nepodařilo reprodukovat.

P: IFF nefunguje.
M: IFF nefunguje, je-li vypínač v poloze VYPNUTO.

P: Třecí uzávěry způsobují drhnutí plynové páky.
M: K tomu tam jsou.

P: Z pod přístrojové desky se ozývají zvuky jakoby trpaslík bouchal na něco kladivem.
M: Trpaslíkovi bylo odebráno kladívko.

P: Letadlo se za letu chová legračně.
M: Letadlo bylo varováno, aby se polepšilo a létalo vážně.
Autor: neznámý